28 mai 2013

civica

Toti credem despre noi ca suntem speciali si din dorinta de a ne dovedi  noua insine si altora acest lucru folosim o intreaga gama de trucuri si gesturi teatrale, incercand astfel sa dam greutate vorbelor despuiate de sens, de parca asta ar fi singura cale in a ne adapta oportunismelor din jur. Adevarul care ii face pe oameni liberi este in cea mai mare parte adevarul pe care oamenii nu vor sa-l auda. Si cred ca omul caruia i-ar fi permis sa-si contempleze frumosul sau uratul din el, cu lipsurile si defectele ce vin la pachet trebuie sa fie impacat cu sinele si sa se placa suficient de mult si sincer incat sa devina liber de like-urile sau dislike-urile celor din jur.  Un asemenea adevar suparator este ca cetatenii Romaniei ocupa  penultimul loc in topul celor mai onesti cetateni, din 32 de tari europene supuse unui test similar. Asta ne face sa ne intrebam de multe ori cum ar trebui sa procedam in calitate de cetateni ai unui stat, atunci cand gasim intr-un loc public un anumit bun.

Duminica seara mi-am pierdut portmoneul cu toate alea in el: bani, carduri, insemnari valoroase, poze alb-negru unice, chitante si tot ce ar mai putea contine un portmoneu de marime large. Ei bine, luni dimineata mi-a fost adus intact de catre un domn si om adevarat. Domn, fiindca n-a facut bravada de gestul lui si om pentru ca in viata reala cu greu dai de un OM ca el, fara amnar in buricul degetului dar cu-adevarat special, din genul celor ce-i vrei prieteni pe viata!

Am mai pierdut anul trecut intr-un taxi ,, confort " un telefon nokia de care era extrem de atasata. Acela nu si-a gasit drumul spre mine. Mental, am renuntat cu greu la el. Tarziu de tot, ofticata  peste masura mi-am cumparat o bicicleta pliabila cu care am decis sa merg la serviciu si astfel sa ma razbun pe necinste. Mai greu e cand ploua si se razbuna norii pe mine, cum bine zice poetul.

si la final de cantecel, un filmulet revelator: Ce faci cand gasesti un portofel ?
 ( asta in cazul ca va ajuta dumnezeu sa gasiti un portofel...)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

loc de dat cu pareri...