17 iul. 2010

cosmar

Se facea ca era vara, canicula si eu calatoream intr-un microbus cu aer conditionat doar de geamuri. Intr-o atmosfera stranie, calatorii au participat din plin cu intreaga lor fiinta la acest spectacol al neputintei si ignorantei scena fiind delimitata de un orasel de provincie adormit si un capat de drum transilvanean... Se facea ca urlau in boxe manele si un soi de muzica sofereasca ce te impingea incet da sigur spre deznadejde sau macar spre primul birou de emigrare in Canada. Se facea ca microbusul era plin cu prescolari galagiosi care ori vomau ori se plimbau intre scaune concurand in tipete. Neansotiti de vreun dascal, singuri de capul lor faceau legea pe roti. Soferul, dezgolit ca un haiduc se amuza conducand ca un dement. Se facea ca in dreapta mea sedea cuminte o tiganca cortorarita cu 2 puradei in brate si unul la san. Puradeii, ori plangeau de nasuseala, ori incercau sa-mi atraga atentia panand manutele lor  murdare  pe capul meu.

La Agnita, urca o batrana privind lumea in tacere, inghitind dureros in sec... Parea pregatita sa ne intinda o palma batatorita; nu avea insa curajul sa cerseasca un ban sau macar ceva de-ale gurii. Ochii batranei inotau in lacrimi… Cineva i-a pus in palma 1 leu. Priveste banii tacuta… In ea se da lupta principiilor pe care nu este inca gata sa le incalce… Probabil se amageste cu ideea ca a primit fara sa implore invocand sfinti sau farama de uman din noi, spectatorii ei. Nu intinsese mana si nu ceruse numanui nimic. Daca ar avea vigoare ar muncii. Dar asa, ce sa faca?…Sa moara de foame din cauza unui principiu? Pe obrazul livid apare o roseata puternica…Ii e rusine… rusine de neputinta ca cedeaza. Fara sa stranga pumnul, se intoarce si pleaca incet bolbirosind ceva, purtandu-si strans la piept comoara pentru care sacrificase si ultimul ei principiu. Se facea ca am ajuns la Sighisoara, iar acolo, haiducul nostru i-a spus suparat patronului firmei pt. care lucra:,, - doar 4 calatori am avut azi... Ce codru, ce zi de cosmar''. Nu rosise. Am sa dorm pana ma va trezi cineva intr-o alta limba...

2 comentarii:

loc de dat cu pareri...