14 nov. 2010

constructe

Metallica - Nothing Else Mathers


Cum se face ca suntem atat de diferiti chiar fata de cei cu care in mod clar si sincer impartim aceleasi idei, concepte si chiar hobby-uri? De ce avem viziuni atat de diferite fata de vizibil si invizibil? Teoria constructelor spune ca realitatea exista independent de gandirea umana, dar semnificatia pe care o dam realitatii este o constructie a noastra, a fiecaruia. Influente? Infinite. De remarcat ca aceste constante sunt bipolare si, totodata, personale. Problema majora e ca in momentul in care nu intelegem modul de a fi si de a actiona al unui individ tindem sa-l etichetam NEGATIV doar pentru ca nu crede si nu apreciaza aceleasi valori pe care noi le apreciem sau veneram. In acest fel, realitatea noastra este minimalizata, anulata, ceea ce ne da o stare de disconfort. Si-atunci dam cu barda.Cum arata propriul meu construct, reprezentarea mea cu privire la lume si viata ? Din moment ce nu prea am prieteni, si tot mai des mi se spune ,, nu te inteleg..." inseamna ca am un construct fundamentat gresit, o chestiune de opinie distorsionata, pe care, in cel mai bun caz, mi-o impart mai mult sau mai putin. De cele mai multe ori o tin pentru mine. Inteleg ca lumea in care traiesc este o lume a interactiunii, individul fiind definit in relatie si prin relatie. Dar si asta-mi pare a fi un sentiment de umanitatea care evolueaza derizoriu, pe care o privesc necrutator din perspectiva unei constiinte ironice si lucide.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

loc de dat cu pareri...